London Calling

It’s been a year since I’ve been to my favourite city and I missed it so much. So when I got a last minute invitation for a quick trip to see the latest F&F collection, I didn’t hesitate for a minute. London, I believe, is always a great idea.

(I’m sorry to my foreign readers, but I’ll continue in Slovak for the lack of time.)

Londýn je stále výborný nápad. Naposledy som si svoje obľúbené mesto užila takto pred rokom, keď som si bola pozrieť kolekciu F&F a urobila malý výlet s kamarátkou Majkou. Odvtedy mi London chýbal, no nenašiel sa čas či príležitosť prísť znova, až dokým mi opäť nezavolali z tímu F&F s last-minute pozvánkou na predstavenie jesennej línie. No a čo, že sa odchádzalo o pár dní? Ja som bola zbalená za pol hodinu 😀

Keďže som sa tentokrát do Londýna vybrala len na dva dni, balenia naozaj nebolo veľa – nachystala som si outfit na fancy večeru a ďalší na druhý deň do showroomu a na behanie po meste. Nakoniec som si so sebou zbalila aj môj retro hnedý klobúk so širokou strieškou, ktorý som už veľmi dlho nemala, lebo nie je práve z tých najpraktickejších. Prežila som s ním ale let aj celé dva dni v meste, takže pomaly naň mením názor. Ulovila som si ho ešte minulý rok v charitatívnom bazári, ktorý pravidelne usporadúvalo F&F a vždy sa s ním cítim ako Charlieho anjelik zo 70. rokov 🙂 Inak to ale samozrejme na cestu lietadlom vyhrali pohodlné modré rifle, pásikavý sveter a nepostrádateľný londýnsky trenčkot, lebo čo iné by som si do Londýna zobrala? Namiesto kabelky som tento rok po meste behala s praktickým svetlomodrým ruksakom, ktorý som objavila nedávno v Tescu, a napriek mojej malej paranoje zo zlodejov, ktorí vám do neho môžu kedykoľvek siahnuť, to bolo naozaj skvelé riešenie. Voľné ruky sa pri výletoch vždy na niečo hodia…

Vyrazili sme ráno z letiska vo Schwechate smer Heathrow s malou skupinkou šikovných a štýlových novinárov a blogeriek. Spoločnosť mi robili krásky Ivana a Rebeka, zatiaľ čo výškový priemer i úroveň nám dvíhala bývala Miss Slovensko a šéfredaktorka Top Fashion magazínu Barborka Franeková. Hneď ako nás ubytovali na absolútne úchvatnom mieste – priamo pri Marble Arch! – som veci nechala na izbe a utekala užiť si kúsok mesta. Nasadla som na metro hneď vedľa hotela a zamierila smerom do Notting Hill. Na tomto výlete som si dala dve hlavné misie: nakúpiť si knihy na leto (v Anglicku si vždy nakupujem second-hand knihy v antikvariátoch a charity shopoch) a pohľadať môj vysnený vintage Burberry trench na Portobello Road. Keďže bol však štvrtok a trhy sa na Portobello organizujú len v sobotu, svoj trench som nenašla a stále na mňa niekde len čaká. Tak som si aspoň nakúpila nejaké knihy a k nim i dve krásne sukne z Oxfam-u, čo je podľa mňa úplne skvelý formát obchodu – second hand, ktorý vlastní charitatívna organizácia, kde ľudia môžu darovať svoje veci a kúpou tiež prispejú na dobrú vec. U nás pod takouto myšlienkou poznám iba sekáč Nosene v Bratislave, v Oxfame však okrem oblečenia nájdete i knihy, hry či doplnky do domácnosti.

Poobedňajšia prechádzka na slnkom zaliatej Portobello Road s jej pastelovými domami a dverami všetkých farieb dúhy ma podľa očakávania úžasne dobila energiou, aj keď som cestou v metre opäť chvíľu snívala o tom, že takto len normálne cestujem domov z práce. Londýnčanka zo mňa nateraz asi predsa len nebude, ale každú minútu v meste som si užila naplno. Na večeru sme sa všetci vybrali black cab-mi do Covent Garden, kde si pre nás pripravili zážitkové menu vo fusion reštaurácii Inamo. Aj keď ja na ázijskú kuchyňu až tak nie som, všetci sme sa celkom zabavili pri interaktívnom stole, na ktorý sa premietali rôzne pozadia, obrázky z menu a dali sa na ňom zahrať hry. Skvelá vychytávka pre neposedné a hladné deti, akurát reštaurácia bola plná dospelákov…

V piatok ráno som sa rozhodla využiť čas naplno, a tak som vytiahla Rebeku na čerstvú kávičku v Hyde Parku. Ukázala som jej svoju obľúbenú kaviareň pri Serpentine a prešli sme sa popri jazierku späť do hotela na raňajky. Cestou sme stretli asi milión bežcov, jednu chutnú veveričku, asi 10 druhov vtákov a párik cvičiaci nejaký druh boxu uprostred lúky. Normálne londýnske ráno. Aby si noví návštevníci nemysleli, že v Londýne vždy len svieti slnko, ako keby „z povinnosti“ na nás spadlo aj pár kvapiek, ktoré sa celkom rýchlo znova stratili. O hodinku sme sa už „vyfintení“ vybrali do galérie Carousel kúsoček od nášho hotela, kde sme sa celé dopoludnie kochali najnovšími kúskami z F&F. Kolekcia na jeseň a zimu 2017 sa vybrala podobným smerom ako tá pred rokom, akurát s ešte istejšími koreňmi. Napriek novej marketingovej stratégii F&F „ženy zo supermarketu“ bola módna kolekcia naozaj módna – žiadne nudné, klasické, tradičné a neopísateľné kúsky a lá biele tričko na 3 spôsoby, modré rifle a sivý sveter. Šedý sveter tu bol posiaty množstvom farebných vyšívaných kvetov (môj najobľúbenejší kúsok), podobne ako niekoľko blúzok či šiat. Výšivky a kvety hrajú v jesennej kolekcii významnú úlohu, nájdete ich však aj na potlačiach či jemnej, krásnej čipke. Kolekcie F&F sa čím ďalej tým viac približujú kvalitným fashion kolekciám drahších značiek, aj keď zrejme vďaka masovejšej produkcii a jednoduchším materiálom si stále udržiavajú dostupné ceny.

Materiály v dámskej kolekcii však boli nesmierne pestré – od transparentnej látky na topoch a šatách cez zamat na ruksakoch a teniskách po vlnené káro na kabátoch a sakách. Namiesto supermarketu našli kúsky inšpiráciu na britskom vidieku plnom divokých rozkvitnutých lúk, poľovačiek a romantických piknikov. Úplne si viem predstaviť život v malom anglickom vidieckom sídle – prechádzky po okolí v tvídovom saku a gumákoch, večera s priateľmi v romantickej blúzke a sukni, čítanie románov na deke v záhrade v kvetinových šatách a teplom pletenom svetri. Mužská kolekcia bola už o niečo chudobnejšia, potvrdzujúc zameranie F&F najmä na svoje ženské zákazníčky. Muži si na jeseň v F&F nájdu množstvo pohodlných, základnejších kúskov v odtieňoch modrej, zelenej a v neutrálnych farbách.

Na svoje si však prídu všetci rodičia, ktorí milujú fintenie svojich ratolestí. Detská kolekcia pre chlapcov i dievčatá je rozkošná, svieža, cool a plná tých kúskov v štýle „malých dospelých“. Mamina vo vyšívanom svetri sa teda môže zladiť s dcérou v úžasnej vyšívanej koženke, cool ocino zas dostane „konkurenciu“ od syna v najmodernejších strihoch a doplnkoch. Chlapci dostanú skvelé tmavé bundy a športové tenisky, dievčatá zas rozkošné volány, kvety, sukne, ale aj veľa kára a krásne bundy so zaujímavými detailami.

Cestovanie, aj keď len na chvíľu, je najlepším spôsobom ako uniknúť od stresu a povinností z domáceho prostredia a prísť na iné myšlienky. Nie nadarmo sa hovorí že nové miesta sú najlepšou inšpiráciou, nech robíte čokoľvek. Ja som z domu odchádzala unavená,  ubehaná pred deadlinom a mierne vystresovaná z toho, ako opäť všetko postíham. Len malý výlet v Londýne mi však stačil na to, aby som zresetovala, dobila baterky a načerpala kopec novej energie na písanie i vymýšľanie ďalších príbehov. A keďže sa nám blíži leto, verím, že takýchto, hoci aj malch výletov, budeme mať všetci dosť a užijeme si ich s tými, ktorých máme najradšej 🙂

Takto vyzerajú potulky po vintage sekáčoch v Notting Hill.

Outfit na večeru: nohavice, top, sako, kabelka – F&F, sandále – darček od kamarátky, náhrdelník – Stradivarius